Подати скаргу до НСЗУ — це не формальність. З початку року Національна служба здоров’я України отримала 1 080 звернень від пацієнтів щодо надання медичної допомоги, зокрема, з Житомирської області – 14. 

Як діяти пацієнтам у разі порушення прав, розповідають в НСЗУ: 

1.Звернутися зі скаргою до головного лікаря. 

2.Якщо головний лікар не вирішує проблему — звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоровʼя.

3.Залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі “Громадянам”: https://cutt.ly/hewPO7gU. 

Також залишити скаргу можна у декілька способів:

— За безкоштовним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.

— Надіслати офіційний лист на електронну пошту: [email protected].

— Надіслати лист на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.

— Написати звернення на особистому прийомі громадян.

Що варто вказати в скарзі?

1.Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження.

2.Зазначте дату події, викладеної  у скарзі. 

3.Правильно вкажіть назву лікарні.

4.Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати послугу.

5.Детально опишіть ситуацію, яка з Вами сталася.

6.За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги.

7.Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу. 

Аби скарга мала позитивний результат — важливо надати якомога більше фактів та доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали кошти). Це допоможе встановити факт вимагання та повернути пацієнту кошти.