Джерело: berdichev.biz

Як спека впливає на запас ходу? Оскільки хвиля серйозної спеки поширюється на Україну, експерти аналізують, як високі температури впливають на запас ходу електромобіля.

Отже, посилаємося це червневе дослідження від Recurrent, яке надає звіти про стан акумулятора електромобілів для власників, покупців і дилерів. Дослідження Recurrent «Літо та спекотна погода на полігоні електромобілів» розглядало реальні дані про понад 7500 електромобілів у США.

Коротка відповідь полягає в тому, що електромобілі працюють здебільшого добре, коли температура різко підвищується. Електромобілі втрачають лише 2-5% запасу ходу при температурах нижче 32C. Електромобілі мають надійну терморегуляцію, щоб батареї залишалися холодними та безпечними.

Проте дані акумулятора Recurrent показали, що електромобілі можуть втратити 20-30% загального запасу ходу в жарку погоду, тобто вище 35C.

Коли спека стає проблемою для електромобілів

Тепло негативно впливає на електромобілі у двох ситуаціях:

  1. Залиште акумулятор електромобіля на дуже низькому відсотку заряду.  Керування температурою автомобіля потребує енергії, тому тримайте акумулятор зарядженим, щоб допомогти охолодити його акумулятор.
  2. Дозволяти машині тижнями стояти під гарячим сонцем.  Це важче для електромобіля, ніж припаркувати його в тіні або на вулиці. Якщо вам доводиться залишати машину в аеропорту на тиждень, ідеально буде залишити її на закритій стоянці, особливо якщо прогнозується сильна спека.

Як кондиціонер впливає на запас ходу EV

Використання кондиціонера під час звичайних літніх умов не зменшить ваш радіус дії на помітну суму. Але для внутрішнього охолодження, звичайно, потрібна енергія, тому сильна спека може призвести до втрати діапазону.

Кондиціонер повітря має набагато менший негативний вплив на запас ходу, ніж резистивний обігрівач, тому діапазон не починає знижуватися. Охолодження кабіни вашого електромобіля менше впливає на запас ходу, ніж нагрівання за низьких температур.

Найкращий спосіб охолодити ваш EV

Якщо ви попередньо охолодите свій електромобіль під час підключення до мережі, кондиціонер не вплине на ваш запас ходу. Найбільш енергоємною частиною кондиціювання повітря є початкове охолодження. Може знадобитися 3-5 кВт енергії, щоб розігнати автомобіль, але потрібно лише близько 1 кВт, щоб підтримувати його. 

Крім того, електричні кондиціонери простіші за механічні, але все одно регулярно перевіряйте повітряні фільтри та шланги.