З початку року Національна служба здоров’я України отримала 1 080 звернень від пацієнтів щодо надання медичної допомоги, зокрема, з Житомирської області – 14. 

 

Найбільша частка скарг на Житомирині — через вимагання коштів за надання послуг, витратних матеріалів та лікарських засобів (30%) та відмову в наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій (23%). Такі випадки є неправомірними, адже вартість медичних послуг закладам із договором сплачує НСЗУ.

«Дуже важливо, щоби пацієнти знали про свої права. Якщо в медичному закладі, який має договір з НСЗУ, порушують права пацієнта, зокрема, вимагають кошти за лікування, змушують купувати ліки, то важливо повідомляли про це. Національна служба здоров’я України індивідуально підходить до розгляду кожної скарги. Головне, про що мають пам’ятати українці: якщо в медичному закладі у вас вимагають гроші за послуги, які вже оплатила держава в рамках Програми медичних гарантій, не мовчіть про це – повідомляйте НСЗУ», – говорить Алла Горбатюк, директорка Центрального міжрегіонального департаменту.   

Лише залишаючи скаргу, можна разом покращити медичну систему. Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях України з початку року НСЗУ вдалося поновити право 61 пацієнта на допомогу за Програмою медичних гарантій.  

“Чим більше пацієнт надасть доказів щодо порушень з боку закладу, наприклад, чеки за придбані ліки, чи оплачені послуги з лікування або діагностики, фото і  відео, тим більше шансів поновлення права пацієнтів на безоплатну медичну допомогу”, – додав Тарас Стеценко, заступник начальника відділу роботи зі скаргами пацієнтів.